söndag 20 maj 2012

Drömmar

Veckorna rullar på och det händer inte så mycket. Skalman blir mer och mer sig själv, men fortfarande vill han inte sparka med sina ben. Böja dem går bra, men sträcker gör han inte. I morgon är det dags för röntgen och återbesök hos läkaren. Nu hoppas vi att allt ska se precis så bra ut som det kan så att Skalis får göra allt som han brukar. Rida. Stå. Träna. Stretcha. Mysa i knät. Alla de där sakerna som både han och vi har saknat!

Snart måste vi flytta för vi får inte plats i lägenheten. Nu har dessutom en stor blå koloss strandat mitt på vardagsrumsgolvet. Uppskattad av alla i familjen även om den är tänkt att vara Skalmans.


Längtar tills vi har trädgård och bara kan köra ut Skalis i solen. Han är nämligen en riktigt utekille, som njuter av sol och frisk luft. Jobbigt bara när man bor på fjärde våningen och det känns som ett projekt att ta sig ut. Ser framför mig hur jag tar kaffekoppen i handen, rullar ut pandastolen och sedan sitter vi där på altanen och bara myser.
Undrar om min bild av framtiden och hus stämmer?
Drömmer vidare och önskar att jag vann pengar....
Någon som har lust att köpa ett hus till oss?

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ja, jag har lust att köpa ett hus till er =) Men tyvärr så tjänar man ju inte så bra på att vara Personlig assistent =(
Hoppas drömmen går i uppfyllelse en dag..

Ser skönt ut i den blåa kolossen så jag förstår att det blivit allas favorit =)

Hoppas att bilderna ser bra ut så skalman får göra de sakerna han tycker om igen..

Kram Mia

Marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

Så himla stor han har blivit!! Hoppas verkligen röntgen visar bra resultat. Ja att vara ute är det bästa som finns, vi har en riktigt utekille här hemma också och det var så härligt att flytta till hus och få friheten att gå ut precis när man vill! massa kramar till er

christina sa...

Lust att fixa det - JAA!!
Men så var det det där med pengarna, hoppas också på den stora vinsten. Kram!